Beszélgetsz?.... Kivel? ....

Nem érdekel, melyik generáció tagja vagy. XYZ, PQRS, nem izgat, mert oly mindegy. Óriási az űr, óriási a zűr, nemcsak a generációknál, mindenhol. Gyerekek nem beszélgetnek a szüleikkel, házastársak nem beszélgetnek egymással, a barátságok a Messengeren csipognak rendkívül idegesítő módon, szívecskék röpködnek, ahelyett, hogy leírnák: szeretlek.

Fiatalokkal dolgozom, 14-től 22 éves korig. Naponta szembesülök a problémáikkal, naponta látom a küzdelmeiket, szerelmeiket, bánataikat, de a kis hülyeségeiket, sőt ballépéseiket is. Látom, kinek van stabil háttere, látom, kinek vannak óriási terhei gyerek létére. Látom, ki az, akivel foglalkoznak, ki az, akivel nem, melyik szülőnek fontos a gyereke, és melyiknek nem. Látom a lyukakat, a hiányokat, néha a következményeket. Szerencsés vagyok, mert sok gyerek tisztel meg a bizalmával, és mernek tőlem kérdezni. Olyat is, amit esetleg senki mástól nem mernének. Őszinte vagyok hozzájuk, és nincs tabu. Mert különben ki válaszolna nekik? És tele vannak kérdéssel.

Én is voltam fiatal, én is megcsináltam a magam kis stiklijeit. De szerencsém volt, szerencsénk volt. Mi még egy olyan korban nőttünk fel, amiben sokkal, de sokkal szabadabbak voltunk, és sokkal de sokkal többet kamatoztunk abból,  amit a saját bőrünkön tapasztaltunk meg. Valóságos világ volt, és nem virtuális. A hibáinknak következménye volt, és előfordult, hogy nem simogatták meg érte a fejünket. A szülő és a pedagógus együttműködtek a gyerek érdekében, és nem vitatták a módszereket. Ma ebben is csak a káosz van. De nem fogok arra hivatkozni, hogy bezzeg az én időmben. De azért lehet, hogy mégis.. :)

Régóta tervezem, hogy ezzel akarok foglalkozni. Fiatalokkal, a problémáikkal, az olyan kérdéseikkel, amik érdeklik, izgatják őket, de nem mernek vele senkihez sem fordulni. Nem kérdezni fogok, hanem témákat vetek fel. Olyan témákat, amelyek a mai fiatalt foglalkoztatják. Amikről véleménye lehet, amiről többet akar tudni, amiről esetleg végre merne kérdezni.

Nem vagyok pszichológus, nem vagyok terapeuta. Nem fogom megtalálni a bölcsek kövét, és nem hirdetek igét. Nem célom senkit sem kioktatni. Nem leszek megmondóember, de véleményem lesz. Próbálok hangot találni, párbeszédet teremteni.

Generációk között.

5d95cca5213de61b9bd7a2c3aca78f49.jpg